Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Upomínací proces pro neživotní pojištění

Vztahuje se na pojištění vozidel, pojištění majetku a pojištění odpovědnosti. Datum splatnosti je součástí pojistné smlouvy. Úhrada pojistného proto musí být připsána na našem účtu nejpozději v tento den. Pokud se tak nestane, následuje něco, čemu říkáme upomínací proces.

  1. 0. den

    Datum splatnosti

    Datum splatnosti naleznete ve své pojistné smlouvě nebo v aktuálním dokumentu, který jsme vám zaslali. Jedná se o poslední den včasné úhrady z vaší strany.
  2. 14. den

    První upomínka

    Po prvních 14 dnech, které uplynou od data splatnosti, vám zašleme první výzvu k uhrazení pojistného, tzv. předupomínku.

    Jak Vás můžeme kontaktovat:

    • Telefonem
    • Pomocí SMS
    • Dopisem
    • E-mailem
  3. 28. den

    Druhá upomínka

    Po dalších 14 dnech vám pošleme druhou upomínku. V případě dalšího prodlení v placení vám naúčtujeme dodatečný náklad 300 Kč související s vymáháním dlužného pojistného.

    Jak Vás můžeme kontaktovat:

    • Telefonem
    • Pomocí SMS
    • Dopisem
    • E-mailem
  4. V některých případech vás budeme také upomínat po telefonu. Nutným předpokladem je platný telefonický kontakt.

  5. 42. den

    Doporučená upomínka

    + 300 Kč
    Poslední možnost zaplatit. Součástí dopisu je také datum, do kdy nejpozději můžete zaplatit, aby vaše pojistná smlouva nebyla ukončena pro neplacení pojistného. Dlužná částka se navýšila o 300 Kč, náklady související s vymáháním dlužného pojistného.

    Jak Vás můžeme kontaktovat:

    • Telefonem
    • Pomocí SMS
    • Dopisem
    • E-mailem
  6. 96. den

    Ukončení pojistné smlouvy

    Pojištění po tomto datu stornujeme. Od této chvíle vás již pojištění nekryje. Stále nám musíte doplatit dlužnou částku za pojištěné období (dlužné pojistné). V případě dalšího prodlení v placení vám naúčtujeme dodatečný náklad 300 Kč související s vymáháním dlužného pojistného.

    Jak Vás můžeme kontaktovat:

    • Telefonem
    • Pomocí SMS
    • Dopisem
    • E-mailem
  7. 110. den

    Pokus o smír

    + 300 Kč
    Jako jeden z posledních kroků vám zašleme pokus o smír. To znamená, že se s vámi pokusíme spojit, abychom se domluvili. Máte poslední možnost uhradit dlužnou částku bez dodatečných právních následků. Dlužná částka se navýšila o 300 Kč, náklady související s vymáháním dlužného pojistného.

    Jak Vás můžeme kontaktovat:

    • Telefonem
    • Pomocí SMS
    • Dopisem
    • E-mailem
  8. Fáze vymáhání

    Pokud neuspějeme, vymáhání dlužné částky po nás převezme externí firma. Ta vás již bude kontaktovat samostatně. Vaše dlužná částka se ještě dále navýší, neboť vymáhání přes externí firmu zvýší náklady na celý proces.

Sazebník nákladů na vymáhání pojistného u produktů neživotního pojištění

s účinností od 1. 7. 2019

NÁZEV SLUŽBY SAZBA
Upomínka k zaplacení dlužného pojistného 300 Kč
Pokus o smír po zániku pojištění 300 Kč