VI. Jak používáme umělou inteligenci při zpracování osobních údajů?
Jak používáme umělou inteligenci při zpracování osobních údajů?
Abychom mohli zefektivňovat naše procesy a neustále zlepšovat naše služby, používáme umělou inteligenci (AI), a to zejména při:
- sjednávání pojištění;
- poskytování klientské podpory.
V těchto případech máme oprávněný zájem na používání AI za účelem zlepšování kvality našich služeb a dále také za účelem ochrany našich právních nároků a odhalování pojistných podvodů a jiných protiprávních jednání.
Vždy, než začneme AI používat, nejdříve důkladně ověříme, že takové použití je v souladu s Aktem o umělé inteligenci (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2024/1689 ze dne 13. června 2024), zákonnými požadavky, požadavky na ochranu osobních údajů a že je zároveň dostatečně zajištěna IT bezpečnost.
Transparentnost vůči vám je naší prioritou. Proto budete vždy informováni o konkrétních případech použití AI.
Jak trénujeme AI?
Ve výjimečných případech je AI, kterou využíváme, vytvářena přesně pro naše potřeby. Proto je nezbytné, abychom ji vytrénovali na našich datech. Primárně se tak děje na anonymizovaných datech, ale někdy je nutné k trénování použít osobní údaje klientů. Takové zpracování osobních údajů provádíme za účelem zlepšování kvality našich služeb na základě našeho oprávněného zájmu na trénování AI.
Pro zajištění bezpečnosti vašich dat jsme implementovali technická a bezpečnostní opatření, která v průběhu trénování i v návaznosti na něj prosazujeme. Tato opatření pravidelně vyhodnocujeme a revidujeme.
Jak konkrétně AI používáme?
Díky zapojení AI mohou například obchodníci při sjednávání pojištění využít pomoci našeho AI chatbota k zodpovězení dotazů klientů nebo ke snazší orientaci ve smluvních podmínkách. Dále AI používáme pro rychlejší a snazší ukončení některých smluv na základě žádosti klienta. Takové použití AI je prováděno za účelem zlepšování kvality našich služeb, a to na základě našeho oprávněného zájmu na zefektivnění našich interních procesů.
Jaká máte práva při zpracování osobních údajů a jak je lze uplatnit?
V souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů máte určitá práva. Více o vašich právech a jak je lze uplatnit, naleznete v sekci Jaká práva máte při zpracování osobních údajů a jak je lze uplatnit?.
V případě, že zpracování osobních údajů prostřednictvím modelu AI je současně automatizovaným rozhodováním, náleží vám i právo nebýt předmětem takového rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které má pro vás právní účinky nebo se vás obdobným způsobem významně dotýká. Můžete také požadovat, aby takové rozhodnutí bylo přezkoumáno, zejména pokud se domníváte, že automatizované rozhodnutí je nesprávné.